Sunday 3 August 2014

Bunuh Resdung: Pengalaman set resdung SHAKLEE



Pengalaman resdung diceritakan oleh ayahanda sendiri. Seperti yang diceritakan dalam entri before this, parents saya ni dah lama consume Shaklee. Mereka utamakan kesihatan. Jumpa pulak dengan produk Shaklee yang natural tanpa bahan kimia ni. Syukur Allah. Parents saya ni orang kampung je tau. Pak muda berahim orang kampung pantai melawi. Pun dah tau kehebatan supplement Shaklee. Kelas kau jahhh...! Hehe


Salah satu masalah ayah saya nak atasi adalah masalah resdung nya. Pagi- pagi of course akan bersin after shower. Ada pengalaman macam tu? Ha ada resdung la tu cuma resdung yang teruk ataupun tak je. Ayah saya ni pada masa itu adalah seorang yang menghidapi resdung yang kuat. Bersin kalau tak sepuluh kali tak sah selepas mandi tu. Hidung memang merah bak delima. Bibir merah bak delima ok lagi, comey. Kalau hidung bak delima dah jadi cam badut la pulak. Tak nak lah kannn apabila selalu bersin dan selsema, ruang dalaman hidung akan sentiasa lembab. Ini menyebabkan kuman sentiasa ada disitu dan mengorek-ngorek ruang dalam hidung dan membiak. Tu yang keluar ulat tu huhu... Takkan nak buat rawatan keluarkan ulat tu je kan... Kalau boleh kena rawat supaya ianya tak terjadi lagi. Itu yang kena rawat resdung dari dalam. 


Alkisahnya ayahanda saya ni ambil lah set resdung Shaklee iaitu b complex, alfalfa, vit c, vitalea. Dengan budget yang tak sampai Rm300 pun beliau berusaha untuk sembuhkan resdung yang telah sekian lama dihidapi. Dengan harapan ianya menjadi setelah banyak kali mencuba produk-produk lain. Ayah saya ni dia suka cuba-cuba. Tak berkira kalau untuk kesihatan. Kalau tak serasi dia akan stop dan cuba produk lain pulak. So apabila try consume set resdung Shaklee, satu set je, dia dah rasa perubahan. Dan terus lah ambik set resdung Shaklee lagi sehingga resdung dan sinus nya ok. Dan ayah saya juga jadi ahli Shaklee pada masa tu sebab dah merasai pengalaman. Dan jugak boleh suggest kepada kawan-kawan ofis dan orang kampung. Patut la masa dulu-dulu saya ingat makcik pakcik datang rumah saya ambik ubat dengan ayah. Ada yang kongsi beli. Tapi after that selalu repeat order. Rupanya diorang pun dah tahu keberkesanan produk Shaklee. Even sekarang ada yang tahu saya dah aktif menjual Shaklee datang ke rumah bertanya "jual Shaklee ko? Wat mari ubat sakit lutut ko mokcik. Jadi Shaklee ni skalo".  Hehe... Tu slang orang kampung kelantan. Maksudnya " ada jual Shaklee ke? Bagi ubat sakit lutut kat makcik, biasanya Shaklee ni berkesan". See... Orang kampung pon tau pasal Shaklee yang woww... Kelasss orang kampung pantai melawi ehehe

Set resdung Shaklee ni boleh bertahan selama 3-4 bulan. Harga below Rm300 dan boleh tahan 3-4 bulan. Berbaloi-baloi... Boleh jimat sangat lah... 

B complex (120 tablet) -Rm 53.75
Alfalfa (330 tablet) -Rm 53.75
Vitalea (120 tablet) - Rm88.75
Vit C (180 tablet) - Rm92.50

Tak mahal pun kalau kira betul- betul... Sebab kuantiti nya banyak... Kalau mahal sikit pun apa salahnya kan, untuk kesihatan diri sendiri jugak. Plus Shaklee  natural supplement tanpa ada bahan kimia. Itu lagi penting. Sihat pun nak jugak tapi tak nak lah bahan kimia dok terkumpul dalam badan. 

Berbalik kepada pengalaman ayah saya tadi, 2,3 bulan selepas consume set resdung, resdung semakin berkurang dan tiada lagi aktiviti bersin di pagi hari. Benda ni dah berlaku lama dulu sewaktu ayah masih muda sekarang dah berumur 64 tahun pun. Sekarang ni kalau bersin pun sikit2 je tidaklah sehebat dulu. Nak tercabut hidung katanya huhu



Selepas saya berkahwin, suami sendiri pulak ad masalah resdung... Tak boleh tersalah makan sikit mulalah bersin dan bersin. Keluar lendir dari hidung. Kesian tau. So saya cuba bagi en. Suami makan set resdung Shaklee ni. Alhamdulillah suami saya bagi respon baik dan ingin teruskan. Sekarang dah masuk set yang kedua. Suami saya ni bukan jenis suka makan ubat tau... Tapi tengoklah dia boleh konsisten makan set resdung Shaklee ni, mesti ada sesuatu yang hebat di situ kan. So kena try dulu baru tahu keberkesanannya. Dah try memang akan repeat order lah :) insyaAllah niat yang baik pasti ada hasilnya. Iye dok ;) 

So apa tunggu lagi, sila bunuh resdung anda naturally with Shaklee.
JUST CLICK SET RESDUNG SHAKLEE  untuk beli sendiri. Mudah lagi senang lagi jimat masa...

Nak chit chat untuk free consultation boleh contact me k. Jangan risau saya boleh bagi diskaun lagi kalau beli satu set tuu. Contact dulu... ;) Layanan first class gtu hehe

baeibrahim@yahoo.com

No comments:

Post a Comment